HOME COMMISIELEDEN ACTUEEL LID WORDEN CONTACT Huisvesting
LIBERALEPARTIJ  MAASTRICHT
Moeten we straks verder lopen om bij de bus te komen? REGIO  |  01 juli 2016   |   reageer   Door onze verslaggever, Dichtbijredacteur   1 / 1 MAASTRICHT - De LPM maakt zich zorgen om het mogelijke wegvallen van buslijnen in de nieuwe vervoersconcessie. Raadslid Kitty Nuyts vraagt het college wat er bekend is over de uitwerking van de provinciale concessie over de stadsbussen in Maastricht en het wegens bezuinigingen wegvallen van bestaande buslijnen in de stad. Zij wil verder weten of het klopt dat de buslijnen 9 en 10 Malberg, Pottenberg verdwijnen en welke buslijnen er nog meer verdwijnen. Daarnaast maakt zij zich zorgen over de afstanden naar de bushaltes. Ze is bang dat die groter worden als sommige haltes moeten worden weg bezuinigd. Hoe toegankelijk is het Maastrichtse openbaar vervoer dan nog, vraagt ze zich af. ,,Wat’’, vraagt ze, ,,is het bedrag dat bezuinigd wordt op de Maastrichtse stadsbus door het wegvallen van lijnen en vergroten van afstanden van haltes etc?’’ en: ,,Is er ook geld van de gemeente en de provincie om op de nieuw gecreëerde problemen op te lossen, zodat de burgers in Maastricht niet van gemakkelijk toegankelijk vervoer verstoken worden?’’ Condoleances Ze kan het niet laten en condoleert het stadsbestuur ,,met het besluit om het nutteloze tramproject van bijna 100 miljoen euro (inclusief  provinciaal en rijksgeld) door te laten gaan. De Maastrichtse burger heeft er niets aan. Waar de Maastrichtse burger wel dagelijks van afhankelijk is, is de stadsbus’’, sneert Nuyts. En dus wil ze weten: ,,In welke verhouding ( qua geld en gebruikers )staat de investering tram tot het uitgeklede stadsbus vervoer?’’
HOME COMMISIELEDEN ACTUEEL LID WORDEN CONTACT
LIBERALEPARTIJ  MAASTRICHT
Moeten we straks verder lopen om bij de bus te komen? REGIO  |  01 juli 2016   |   reageer   Door onze verslaggever, Dichtbijredacteur   1 / 1 MAASTRICHT - De LPM maakt zich zorgen om het mogelijke wegvallen van buslijnen in de nieuwe vervoersconcessie. Raadslid Kitty Nuyts vraagt het college wat er bekend is over de uitwerking van de provinciale concessie over de stadsbussen in Maastricht en het wegens bezuinigingen wegvallen van bestaande buslijnen in de stad. Zij wil verder weten of het klopt dat de buslijnen 9 en 10 Malberg, Pottenberg verdwijnen en welke buslijnen er nog meer verdwijnen. Daarnaast maakt zij zich zorgen over de afstanden naar de bushaltes. Ze is bang dat die groter worden als sommige haltes moeten worden weg bezuinigd. Hoe toegankelijk is het Maastrichtse openbaar vervoer dan nog, vraagt ze zich af. ,,Wat’’, vraagt ze, ,,is het bedrag dat bezuinigd wordt op de Maastrichtse stadsbus door het wegvallen van lijnen en vergroten van afstanden van haltes etc?’’ en: ,,Is er ook geld van de gemeente en de provincie om op de nieuw gecreëerde problemen op te lossen, zodat de burgers in Maastricht niet van gemakkelijk toegankelijk vervoer verstoken worden?’’ Condoleances Ze kan het niet laten en condoleert het stadsbestuur ,,met het besluit om het nutteloze tramproject van bijna 100 miljoen euro (inclusief  provinciaal en rijksgeld) door te laten gaan. De Maastrichtse burger heeft er niets aan. Waar de Maastrichtse burger wel dagelijks van afhankelijk is, is de stadsbus’’, sneert Nuyts. En dus wil ze weten: ,,In welke verhouding ( qua geld en gebruikers )staat de investering tram tot het uitgeklede stadsbus vervoer?’’