HOME COMMISIELEDEN ACTUEEL LID WORDEN CONTACT Huisvesting
LIBERALEPARTIJ  MAASTRICHT
Hoe zit dat nou eigenlijk met die tram? REGIO  |  11 juli 2016   |   reageer   Door onze verslaggever, Dichtbijredacteur MAASTRICHT - Komt die nou wel of niet, of wordt het een trein, of worden het trambussen? LPM-raadslid Kitty Nuyts wil weten wat er nou precies is uit onderhandeld met de Belgische minister Weyts. Uit die onderhandelingen zou blijken dat Maastricht nog zes miljoen bij moet passen nu het traject verkort is. Ook de provincie moet nog eens de beurs trekken, aldus Nuyts. Zij wil weten hoeveel het allemaal extra gaat kosten nu het traject verkort is. Eerder was er volgens Nuytrs sprake van een exploitatietekort van acht ton. Volgens Weyts zorgt het inkorten van het traject voor een tekort van 633.000 euro. Moet je die acht en die 6,33 ton bij elkaar optellen, vraagt Nuyts zich af. Ook wil ze weten waarop die 633.000 euro gebaseerd is. Verder fronst Nuyts de wenkbrauwen bij de gedachten dat deze verliezen 35 jaar lang gedragen moeten worden. Ze wil weten wat de Belgen nog meer voor eisen gesteld hebben. Plus het daarbij behorende kostenplaatje, dat wil ze ook graag voorgerekend zien. Daarnaast wijst ze erop dat het traject naar Maastricht wordt pas na de lijnen 1 en 2 wordt gerealiseerd. Bestaat de kans dat er in plaats van een tram toch een trambus wordt gerealiseerd, of dat er toch een trein komt, vraagt Nuyts??? ,,In diverse kranten artikelen komt de procedure bij de Raad van State naar voren’’, besluit het raadslid haar vragen. ,,Stel voor dat deze procedure slecht uitvalt voor Maastricht, wat is er tijdens deze laatste besprekingen met Minister Weyts hier over afgesproken?’’
HOME COMMISIELEDEN ACTUEEL LID WORDEN CONTACT
LIBERALEPARTIJ  MAASTRICHT
Hoe zit dat nou eigenlijk met die tram? REGIO  |  11 juli 2016   |   reageer   Door onze verslaggever, Dichtbijredacteur   1 / 1 MAASTRICHT - Komt die nou wel of niet, of wordt het een trein, of worden het trambussen? LPM-raadslid Kitty Nuyts wil weten wat er nou precies is uit onderhandeld met de Belgische minister Weyts. Uit die onderhandelingen zou blijken dat Maastricht nog zes miljoen bij moet passen nu het traject verkort is. Ook de provincie moet nog eens de beurs trekken, aldus Nuyts. Zij wil weten hoeveel het allemaal extra gaat kosten nu het traject verkort is. Eerder was er volgens Nuytrs sprake van een exploitatietekort van acht ton. Volgens Weyts zorgt het inkorten van het traject voor een tekort van 633.000 euro. Moet je die acht en die 6,33 ton bij elkaar optellen, vraagt Nuyts zich af. Ook wil ze weten waarop die 633.000 euro gebaseerd is. Verder fronst Nuyts de wenkbrauwen bij de gedachten dat deze verliezen 35 jaar lang gedragen moeten worden. Ze wil weten wat de Belgen nog meer voor eisen gesteld hebben. Plus het daarbij behorende kostenplaatje, dat wil ze ook graag voorgerekend zien. Daarnaast wijst ze erop dat het traject naar Maastricht wordt pas na de lijnen 1 en 2 wordt gerealiseerd. Bestaat de kans dat er in plaats van een tram toch een trambus wordt gerealiseerd, of dat er toch een trein komt, vraagt Nuyts??? ,,In diverse kranten artikelen komt de procedure bij de Raad van State naar voren’’, besluit het raadslid haar vragen. ,,Stel voor dat deze procedure slecht uitvalt voor Maastricht, wat is er tijdens deze laatste besprekingen met Minister Weyts hier over afgesproken?’’